Een verhaal is de basis van alle communicatie
Succesvolle leiders, merken en organisaties vertellen onvergetelijke verhalen die tot de verbeelding spreken. Verhalen die ideeën tot leven wekken, vernieuwing stimuleren of verandering versnellen. Verhalen die blijven hangen bij medewerkers en/of klanten. Verhalen die gemakkelijk zijn om door te vertellen.
Door persoonlijke verhalen te vertellen, raak je je publiek in hoofd en hart. Een organisatieverhaal moet dan ook voldoende ruimte bevatten om je eigen voorbeelden en anekdotes in te bouwen. Zo kan iedere medewerker het verhaal van de organisatie op authentieke en geloofwaardige wijze vertellen.
Wij helpen organisaties om tot dat verhaal te komen. Op basis van interviews schrijven wij jouw verhaal. Maar nog beter is als we de ingrediënten van het verhaal met sleutelfiguren uit de organisatie vaststellen in een creatieve schrijfsessie. Dan weten we zeker dat het jouw organisatieverhaal is, waar alle medewerkers zich in herkennen.
Wij schrijven visieverhalen, koersverhalen, strategieverhalen, veranderverhalen, overnameverhalen, nieuwsverhalen, themaverhalen etc. Deze verhalen vormen de basis van alle in- en externe communicatie over die visie, koers, strategie, verandering, overname, nieuws of thema’s.