Bex*vacatures werken in een bevlogen team * geen dag hetzelfde * leren, groeien, jezelf ontwikkelen * bekijk onze vacatures hier!
NL
EN
Crisis lijn (24/7)

Arbeidsmarktcampagne

ROCKWOOL
Asterisk

Wervingskracht met een hartje van steen

ROCKWOOL in Roermond staat al 30 jaar voor topkwaliteit in steenwolproducten en innovatiekracht in steenwoltoepassingen. Met ruim 1.200 medewerkers levert ROCKWOOL een grote bijdrage aan de verduurzaming van gebouwen in de Benelux. Om ook in de toekomst de hoge ambities waar te maken, zijn nieuwe vakmensen van groot belang. Bex* ontwikkelde een beloftevolle no-nonsense employer value proposition (EVP) en een arbeidsmarktcampagne die ROCKWOOL overtuigend op de kaart zet.
ROCKWOOL Arbeidsmarktcampagne
2.081.036

Weergaven social campagne

17.164

Kliks naar de website 

100%

Alle vacatures ingevuld

Vraag aan Bex*

Ontwikkel een herkenbare en beeldende regionale doorvertaling van de bestaande, internationale EVP. Verstevig de positie in de regio van ROCKWOOL als aantrekkelijke werkgever voor operators en monteurs.

Strategie

De druk op de arbeidsmarkt en de behoefte  aan vakmensen zijn ongekend hoog. Met name in de zorg en de techniek is er een groot tekort aan professionals. Om in deze arbeidsmarktgekte de juiste vakmensen aan te trekken, is het van belang je hoofd boven het maaiveld uit te steken. Je moet uniek zijn in je belofte. Met een rotsvaste reputatie is ROCKWOOL een sterk merk. Maar waarom het zo interessant is om bij ROCKWOOL te werken, is relatief onbekend. Met de campagne ‘ROCKWOOL doet het gewoon’ vertellen we wat bij ROCKWOOL heel gewoon is, maar wat de organisatie juist zo bijzonder maakt.

Voor de ontwikkeling van de EVP en de campagne spraken we met verschillende ROCKWOOL medewerkers. Van productie tot management. Snel werd duidelijk dat ROCKWOOL een familiebedrijf is, dat bestaat uit ruwe bolsters met een klein hartje, die allemaal enorm trots zijn op de producten die ze maken.

De campagne is het meest effectief als hij de no-nonsense toon en stijl van de medewerkers uitstraalt. Potentiële medewerkers moeten bij het zien van de campagnemiddelen voelen en geloven dat ROCKWOOL dé plek voor ze is.

De campagne startte met een pakkende interne referral actie. Medewerkers van ROCKWOOL werden met verschillende middelen en een mooie financiële incentive uitgedaagd om in hun directe omgeving op zoek te gaan naar talenten. Talent is vaker dichterbij dan je denkt: oud-studiegenoten, vrienden, kennissen of zelfs familieleden. Deze actie leverde direct al acht kansrijke sollicitaties op.

In de komende periode bouwen we door om ROCKWOOL als werkgever verder op de kaart te zetten in de regio. Onder andere met een grote advertentie langs de A73, advertenties in bushokjes, op scholen in de regio en op (sociale) media.

A73 - Roermond
Arbeidsmarktcommunicatie 2
Arbeidsmarktcommunicatie
Arbeidsmarktcommunicatie 3
Meer weten?
Meer weten?

Heb je hulp nodig bij een onderscheidende arbeidsmarktcampagne? Neem vrijblijvend contact met ons op. 

Asterisk
Vragen?

+31 (0)40 294 52 52
info@bexcommunicatie.nl

Piuslaan 70a
5614 CM  Eindhoven

Crisisondersteuning

Voor direct contact met een van onze crisisexperts. Ook buiten kantoortijden.

+31 (0)88 505 90 01  (24/7)